torsdag 13. august 2009

Fortsettelse av "Ikke så kult"

Igår, onsdag, ringte jeg hjertelegen min på Rikshospitalet, dr. Ljosland. Jeg fortalte han hva som var greia, at jeg har vondt, har vært hos hjertelegen i Halden, fortalte hva slags undersøkelser han tok og hva han sa osv. Dr. Ljosland syntes det hørtes litt merkelig ut, og ville for sikkerhets skyld at jeg skulle dra til Fredrikstad Sykehus for å 100 % forsikre om at det ikke var blodpropp i lungene. Han syntes i tillegg at jeg burde dra med én gang, men at jeg ikke burde kjøre selv. I og med at Jan Arild var på jobb, og pappa har ferie, stilte pappa opp umiddelbart. Vel inne på sykehuset ble det tatt EKG, før jeg kom inn til legen som dr. Ljosland på forhånd hadde ringt og forklart tilfellet mitt til. Her ble jeg spurt om omtrent de samme spørsmålene som legen i Halden spurte meg. Deretter gjorde han en nøye ultralydundersøkelse av hjertet, og han kunne ikke finne noe uvanlig. For å være på den absolutt sikre siden, ville han sende meg til røntgen i tillegg til at han ville at jeg skulle bli tatt en masse blodprøver av. Så på venterommet for røntgen og blodprøver, som viste seg at var rett ved akuttmottaket, fikk vi se en del både pent og ikke pent. Der satt vi vel i drøye to timer, før jeg fikk beskjed om at verken blodprøvene eller røntgenbildene viste noe unormalt, og at jeg derfor kunne dra hjem. De mente videre at smerten skal gå over av seg selv.. Så jeg får bare vente og se hva som skjer :-) De ville likevel at jeg skulle ringe inn til sykehuset på fredag dersom smertene ikke var borte.
Så det er slik det ligger an her! :-)

1 kommentar:

I r l i n sa...

Hallo igjen! Må bare legge igjen en kommentar for å skryte av bloggen din, kanskje jeg kunne fått lov til å anmelde den en gang. :) Ønsker deg hvertfall en kjempeflott dag!