mandag 23. februar 2009

Dagens hendelse

Jeg var tidligere idag innom banken der jeg jobber, altså Handelsbanken. For dere som ikke vet hvor den banken ligger, ligger den over gode gamle Grønner'n, altså ved Torvet. Jeg sto derfor parkert på Torvet. På vei ut av banken, gikk jeg innom Spar på Torvet, tidligere kalt Torvet Matsenter, for å kjøpe et par småting. De hadde for øvrig ikke det jeg skulle ha, så jeg måtte kjøre innom Rimi på vei hjem. Hvertfall; når jeg kom ut av Spar, observerte jeg at det sto en svart Polo ved siden av min svarte Polo. Den andre var dog en både nyere, renere og penere utgave. Jeg så også at det satt en dame på ca 50 år inne i den andre Poloen. Jeg krysset veien, og spaserte mot bilen min. Da kommer damen fra den andre Poloen ut av bilen, og spør "Er det du som eier denne bilen?" mens hun tittet på min bil. Jeg svarte "ja?" og begynte å se etter bulker på min egen bil. I og med at hun spurte, regnet jeg med at hun hadde rygget på meg eller noe.. Men hun fortsatte med å forklare at hun hadde trodd at min bil var hennes (det tar jeg og bilen min som et fint kompliment!), og gått for å låse opp min bil. Og greia var, at deg gikk! Hun fikk låst opp min bil. Hun reagerte derfor ikke på at det ikke var hennes bil før hun satt seg inn i min bil, og så veska mi i passasjersetet. Hun hadde raskt gått ut av bilen min igjen, men hadde ikke klart å låse den igjen. Er ikke dette litt merkelig? Kan alle med en svart Polo (jada, vet at det ikke har noe med fargen å gjøre), uansett årsmodell, låse opp alle Poloer?! I så fall syns jeg dette er skremmende. Da kan jeg jo aldri la noe som helst ligge i bilen, hvis det bare er for andre Polo-eiere å låse opp bilen min og ta det de ønsker.. Hmm. Jeg undrer. Damen hadde derfor funnet ut at hun fikk sette seg i sin bil og vente på at jeg kom, i og med at min bil nå var ulåst. Snilt av henne, og flaks for ho at jeg ikke skulle stå parkert der i mange timer..

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var jo litt rart det da, men VW er vel ikke kjent for å ha de beste låsene. Bør nok ikke legge verdifulle gjenstander lett synlige i den bilen da...
Hilsen pappa. (nå har jeg også kommentert)