mandag 18. mai 2009

Fire dager..

I skrivende stund er det fire dager til jeg har sommerferie! GUD, som jeg gleder meg! Idag har jeg smått kommet i gang med lesingen til den siste eksamen som finner sted på fredag. Denne gang i Budsjettering og driftsregnskap. Hørtes ikke dét morsomt ut, kanskje? Nettopp. Til og med foreleseren vår, som for øvrig antakeligvis er den beste og herligste foreleseren på Høgskolen i Østfold, synes pensumboka vi har er dårlig, så på anbefaling fra han, skal jeg kun gjøre oppgaver fram til fredagen. Han mener at lesing i boka er bortkastet tid. Så her går det i standardkostregnskap, normalkostregnskap, ABC-kalkyler, driftsbudsjett, salgsbudsjett and so on. Jeg må si at jeg syns det som er aller vanskeligst i dette faget, er å skille de ulike kalkylene, budsjettene og regnskapene fra hverandre.. Men, får satse på at jeg i løpet av de tre neste dagene har fått noen lunde oversikt.
Jeg ser hvertfall ubeskrivelig mye fram imot fredag 22. mai kl 13.00. Da må jeg være ferdig med eksamen, og jeg har FERIE! Gleder meg til grilling, trening, soving, avslapping, jobbing (?). Og ikke minst til å ikke ha noe skolearbeid hengende over meg konstant. Dessuten gleder jeg meg til å sole meg og slappe av på den fine uteplassen min kjære har laget. Han er flink!


Til venstre ser dere den mye omtalte dammen. Han har helt siden vi flyttet inn i september snakket om at han skal lage en dam. Jeg har ikke trodd at den kom til å komme, og skal ærlig innrømme jeg heller ikke så poenget med å ha en dam i hagen. Men nå, når han er ferdig, må jeg jaggu innrømme at jeg syns det ble veldig fint..


Enda finere blir det når det blir blomser der hvor det nå er sand. Altså i den ringen rundt dammen. Det er forøvrig gullfisker i dammen.. ;-D

2 kommentarer:

Cc sa...

Så utrolig fint! :-)

Iselin sa...

Så flink han har vært a! Clæssy ;-)