mandag 29. juni 2009

Mat- og trebåtfestivalen

Helgen er vel overstått, men jeg er i skrivende stund like sliten som jeg var på fredag etter jobb.. Dette har ikke vært en helg som har blitt brukt til å lade batteriene. Men det kan jeg gjøre neste helg! :-) Fredag kveld var det endelig tid for Rekegrill! Dette fine navnet på eventet, fordi noen spiste reker, andre grillet. Alle jentene, det vil si mine tjue nærmeste venninner, også de som til daglig er bosatt i Australia, hadde kommet hjem til byen, og vi var samlet hos Iselin for å sitte på verandaen å spise reker/grillmat, sladre, mimre og legge planer for sommeren. Det ble en veldig hyggelig kveld! Jeg var dog sliten etter en arbeidsuke, og tok bilen hjem forholdsvis tidlig. Skal nevnes at de fleste gjorde det..
Noen bilder fra kvelden:

(Ja, jeg har så absolutt flest blonde venninner..)


Stine (og jeg) følte for markjordbær til dessert:




På lørdag startet vi (dvs. nesten alle de som var hos Iselin kvelden før) festen hos Mari. Der hadde vi noen koselige timer ute i hagen, flr vi tok beina fatt og gikk til byen. For dere som ikke er bosatt i Halden, kan jeg jo informere om at hvert år den siste helgen i juni, blir den såkalte Mat- og trebåtfestivalen holdt i Halden. Det kommer mange fine båter til havna, og hele Torvet er fullspekket av mat- og drikkeboder, bord og stoler. I helgen har det jo vært sinnsykt fint vær, så det var utrolig mange folk i byen!


Idag har Jan Arild startet ferien sin, mens jeg måtte tilbake på jobb i varmen. Han har nå dratt på trening, men når han kommer tilbake, har vi planer om å dra til Strömstad og spise pizza på uteserveringen, før vi tar turen til mamma og pappa på hytta, hvor vi har tenkt å overnatte. Jeg drar derfra på jobb i morgen tidlig, mens Jan Arilds og pappas plan på morgenkvisten er å dra ut og prøve fiskelykken!

Ingen kommentarer: