fredag 5. juni 2009

Bok?

Skal ærlig innrømme at jeg veldig sjelden leser bøker. Vet ikke helt hvorfor, for både mamma og pappa leser forholdsvis ofte bøker, men jeg har liksom aldri funnet boklesing noe videre givende. Håper dette endrer seg med årene. Men nå om dagen leser jeg. Jeg leser boken "Hva skal vi med stjerner nå?". Hørt om den?
Den er skrevet av Espen Olafsen og Per Arne Dahl. Espen Olafsen var blant de som overlevde tsunamien i Khao Lak i desember 2004. Jeg har alltid synes at naturkatastrofer har vært spennende, så denne boken ville jeg lese. Mamma har kjøpt seg den, og spurte om jeg ville låne den, etter å selv ha lest den to ganger. Jeg er nå snart ferdig med boka, og jeg må si jeg syns den er veldig bra! Espen, og sønnen Balder, skildrer den forferdelige dagen, hvordan den utviklet seg fra å være en av de mange fantastiske morgenene med frokost på stranda til å bli et rent helvete. Balder og Espen mistet sine to kjæreste, nemlig Frøya og Elfrid, mor og datter, kjæreste og søster. Jeg har kommet ut av telling på hvor mange ganger jeg har sittet med blanke øyne mens jeg har lest boka. Den er ubeskrivelig trist og fantastisk på samme tid. Anbefales på det sterkeste! Den er for øvrig veldig lettlest.

Familien på fire som brutalt ble til to; Espen, Balder, Elfrid og Frøya


Fra paradis til helvete på noen minutter

1 kommentar:

Susanne sa...

Såg kjekke ut! Den ska eg lesa itte eg e ferdige med den sista Stieg Larsson bokå! Dei e og te å anbefala! Eg e heller ikkje spesielt gla i e å lesa bøker..