søndag 14. juni 2009

En stk bra helg

Fredag jobbet jeg på Rimi fra 8 til 16, og kl 17 dro Stine J, Rannveig, Christin og jeg på hytta som jeg skrev om for noen dager siden. På planen sto grilling, filmtitting og sladring. Været var ikke helt med oss, så vi hadde planlagt å sitte inne å spise. Jeg har aldri fyrt opp gassgrillen før, det pleier pappa å ta seg av, så dette var nytt for meg. Ringte pappa for instrukser, og han forklarte så godt han kunne, men jeg fikk det ikke til. Var mest sannsynlig det at jeg ikke fikk presset den greia fra grillen godt nok ned på gassbeholderen. Jeg bannet og kjeftet på pappa som hadde en slik dårlig og dum grill, uten at det hjalp noe særlig. Men flintasteken og hamburgerne ble minst like gode i stekepanna! :-D Stine tok på seg ansvaret som steker, og det ble kjempegodt! Når vi hadde spist, så vi på Benjamin Button. Kan ikke si jeg ble noe videre imponert.. Var uansett en utrolig hyggelig kveld med jenter jeg er en ihugga fan av.

Igår, lørdag, var jeg igjen på plass på Rimi. Vel hjemme fra jobb, hoppet jeg i dusjen, og gjorde meg klar for Malenes bursdagsfeiring i Sponvika. Dette har blitt en tradisjonell feiring, hvor det blir servert reker, loff, kylling, kaker, godis, chips med mere. Dette er altså en tradisjon som er populær og som alltid blir like morsom. I år var intet unntak, og vi hadde det utrolig moro. Vi dro til Halden city ved midnatt, og også byturen var vellykket. Alt i alt en fantastisk kveld med fantastiske mennesker.
Noen bilder fra igår:

Rekeskrelling krever konsentrasjon på høyt nivå.

Bursdagsbarnet


Rannveig og jeg

Elise ved dessertbordet

En glad Kristine!

1 kommentar:

L sa...

Åh, det så koslig ut. Natt til lørdag kommer jeg hjem! Gleder meg så vilt mye!