torsdag 11. juni 2009

A- eller B-menneske?

Jeg er ikke noe A-menneske. Jeg er astrøtt på morgenen, nesten uansett når jeg står opp. Med mindre jeg kan sove så lenge jeg vil. Men det som er dumt, er at jeg heller ikke er noe B-menneske! De fleste er jo enten eller. Jeg er veldig trøtt på morgenen, men jeg er kanskje desto mer trøtt på kvelden! Og det nesten uansett når jeg sto opp. Nå har jeg stått opp kl 07 to dager på rad, og jeg er ødelagt. Hvordan skal dette gå når jeg blir "voksen", da det jeg utdanner meg til (les; økonom), mest sannsynlig leder meg til en typisk åttetilfire-jobb? Jeg kommer til å være utslitt! Og bare tanken på at jeg også i morgen skal opp kl 07, gjør meg sliten. Noen tips til å få en mer våken hverdag? Susanne, kanskje du som nettopp har blitt mamma, og ikke har de lengste sovenettene, har noen supre tips? ;-D

2 kommentarer:

Nathalie sa...

No-doz koffeintabletter. Det er de som får meg gjennom den fryktelige hverdagen.
Det og 10 bøtter med kaffe! MMMM

Susanne sa...

Nå har jo jeg alltid, uten noe som helst tvil, vært et B-menneske. Jeg har lett sovet 12 timer i trekk, og synes det er heeerlig. Men nå blir jeg jo vekket, og har ikke annet valg enn å stå opp, gi mat, skifte bleie, få han til å gulpe osv.. Det blir man veldig våken av ;-) Soo.. skaff deg en baby! Eller bare drikk kaffe! Det har jeg begynt med.. Og det skulle jeg aldri gjøre, sa jeg til meg selv. Før da jeg skulle på jobb kl 6 og sånn, var jeg dessverre alltid trett.. Samme problem som deg! Men nå er det faktisk annerledes:-)