onsdag 21. oktober 2009

DUS!

Skoledagen idag var fin. Som vanlig fra kl 9 til 11 på onsdager, herlig. Jan Arild har hatt hjemmejobbing idag, og jeg kom derfor hjem til varme rundstykker og varmt hus. Lunsj for meg, frokost for han.

Idag er det DUS. For dere lesere som ikke er fra Halden, er det en av byens beste fester i løpet av året, arrangert for studenter i Østfold. Men skal jeg dit? Nei. Helt siden plakatene på skolen kom opp og eventen var på plass på facebook, har jeg gledet meg og vært helt sikker på at jeg skulle på DUS. Men. Igår var jeg på Meny. Jeg kjøpte en agurk og en pose Toro Spagettisaus, og jeg ba om å få ta ut 200 ekstra. Trykker koden, og ja. AVVIST. Med store bokstaver. "Oj. Avvist? Jeg får ta uten de to hundre, da.." Godkjent. Pjuh. Rett hjem for å sjekke kontoen. Hundreognittitre kroner, ja.. Som skal vare fram til 1. november. Jajaja. Så ja, etter dette fant jeg vel omsider ut at det var bedre å takke ja til svigermors tilbud om gratis middag og å bli hjemme fra fest fremfor å bruke 100 kr på billett og 200 kr på alkohol. Og jeg som studerer økonomi ser jo at dette regnestykket uansett ikke ville gått opp. 193-(100+200) blir ofte minus 107. Men, for å være sosial, skal jeg til Christin på vors uten alkoholen, men med bilen. Hun får besøk av klassevenninner fra Fredrikstad som jeg ikke har møtt, så det blir koselig :-) Så drar jeg hjem når de drar på DUS, og jeg våkner opp frisk og rask i morgen. Fin plan?
(Støtt meg, anyone!)

4 kommentarer:

Susanne sa...

KJEMPE smart ;)

Iselin sa...

Jeg støtter deg ass! DUS var jo evig sucky i fjor. Jeg har trua på at du ikke går glipp av noe ass! Hoho

Kristine sa...

Godt å høre at dere støtter meg her! ;-D Hehe. Jeg var ikke der i fjor, Iselin, men da stoler jeg på din oppfatning om fjorårets! ;-) Kanskje vi rett og slett begynner å bli gamle? :-/ Haha

L sa...

DUS hadde sikkert vært gøy, men det må liksom være litt ekstra gøy for at det skal være verdt å gå i minus! Deilig å kose seg hjemme på onsdagskvelden også vel, du som har kjæreste å kose med og alt :-)