fredag 9. oktober 2009

Dagens aktivitet

Prosjektet jeg skrev om i dette innlegget, som jeg egentlig skulle starte med på tirsdag eller onsdag, fikk jeg endelig begynt med idag. Nemlig prosjekt knottebytting (fint ord!). Kjøkkenet i huset vi leier, er helt greit. Ikke noe mer, ikke noe mindre. Men når jeg gikk forbi håndtakene/knottene på Ikea i forrige uke, slo det meg at mye ville hjulpet, hvis jeg bare byttet knotter på kjøkkeninnredningen! Som tenkt, så gjort! Her kan dere se resultatet av dagens prosjekt:

Smartingene som malte kjøkkeninnredningen (vet ikke hvem som har gjort det), malte like gjerne over knottene. Lurt! Så når jeg skrudde av de hvite, stygge knottene som jeg skulle bytte ut, kom det fram en stor og stygg blå sirkel. Nice! Og i og med at de nye knottene jeg hadde kjøpt, var mindre enn de gamle, måtte jeg kjøpe maling og male over det blå før jeg kunne skru fast de nye. Var forresten ikke særlig lett å stå i butikken og prøve å peke ut samme farge som innredningen hjemme i huset.. Og jeg traff heller ikke helt, men det får være bra nok. Gjestene som kommenterer at fargen bak knottene ikke er nøyaktig lik resten av kjøkkenet, kan vær så god å dra hjem!


Her er det endelige resultatet! Hva syns dere? Disse to bildene er tatt av akkurat de samme skuffene..

Kan jo nevne at jeg selvfølgelig klarte å kjøpe to knotter for lite! Great. Så om noen skal på Ikea i nærmeste fremtid, let me know! Jeg trenger to "HEDRA" knotter! Kr 19,- Ja takk!

3 kommentarer:

Malin:) sa...

Det ser ut som det ble kjempe fint, Kristine. Tenk, bare en så liten forandring gjør så stor forskjell! :)

Ps: Gleder meg til i kveld :)

Susanne sa...

Så fint det ble! Men det der slideshow greiene dine e i veien for teksten :/

mamma Mona sa...

Det ble jo kjempefint! Jeg tror Line kusine skal til Ikea snart. Ring henne du!
Mamma