fredag 30. oktober 2009

Update!

Jeg vil aller først gratulere elsklingen min med fast jobb på Kalnes videregående skole! Han har jobbet der det siste året, men kun som vikar når det trengs + litt til, men nå har han fått en 100 % stilling i ett år fra og med januar 2010! Utrolig bra! Stolt av deg, Jan Arild! :-)

Dagen igår var så som så. Vekkerklokka var på 08.00. Jeg var på plass ved Svinesundsparken for å møte Stein, som går i klassen min. Vi skulle nemlig kjøre tomannskolonne med Poloene våre til Hobøl. Hobøl, ja! Av alle steder. Det er to i klassen vår som bor der, og vi skulle jobbe med innlevering i makroøkonomi. Fyttihelvete, å vanskelig!
Stein og jeg kom oss hvertfall vel frem til Hobøl, etter en drøy times kjøretur. Vi kom i gang med arbeidet, og jobbet faktisk ganske så effektivt frem til vi var ferdige. Hadde én pause på 10 min hvor vi drakk litt vann og juice! Stine, ho ene som er fra Hobøl, hadde baket brownie, så vi hygget oss med den og klementinene som jeg hadde kjøpt med meg mens vi ble eksperter i makro. Nææt. Når klokka var litt over 15, dro vi for å handle inn til taco. Vi dro da til Hobøl sentrum, noe som var en opplevelse i seg selv. Makan til landsby! Men, koselig var det! Tacoen ble god, og jeg satte kursen hjemover ved hjelp av Daniels (han andre fra Hobøl) gps. Gps'en funket fint, og jeg ante fred og ingen fare i høstmørket, før det plutselig sto en diger elg midt i veien. Neida, jeg ble ikke skremt i hele tatt! Fader. Holdt på å daue, og kastet meg på bremsen. Jeg skjønte fort at jeg kom til å rekke å stoppe for elgen, men ventet på at bilen bak meg skulle brake inn i meg. Men det gikk jaggu fint. Hjertet begynte etterhvert å slo normalt igjen, og jeg kjørte vettskremt videre og kom meg hel til Halden. Skummelt!

For å gjøre en lang historie kort, tilbragte jeg (og Jan Arild, som kom for å holde meg med selskap) resten av kvelden på legevakta. Finnes det noe kjedeligere? Der satt vi hvertfall fra 18.30 til nesten 22.30. Moro.

I skrivende stund er jeg på plass i banken. Har jo fri fra skolen idag, og ble spurt om jeg kunne hjelpe til i banken. Alt er jo morsommere enn å sitte hjemme med makro, så jeg takket selvfølgelig ja til det!
I kveld blir det henging med jentene, Oda er hjemme fra Trondheim, så håper på å treffe henne i kveld! :-) Skal uansett være sammen med Christin! Blir koselig :-)

Håper alle får en fin helg!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hobøl eier og det samme gjør Daniel - yihaaaaaaa c",)