tirsdag 20. oktober 2009

Back again

Nathalie klagde på forrige innlegg på at jeg var back, men at jeg ble borte igjen. Skjønner hva ho mener. Men nå er jeg kanskje litt mer back enn jeg var i forrige innlegg. Ho informerte også om at grunnen til at hun kommenterte så sjelden, var et komplisert kommentaropplegg på bloggen min. Det var jeg ikke klar over. Nå har jeg hvertfall fjernet den ordkontrollen. Mer enn det får jeg ikke gjort, tror jeg? Det gjør det vel hvertfall litt enklere? Noe som vil bety at det fra nå av bør strømme på med kommentarer! Og hvertfall fra frøken Sørlie! ;-D

Spinningen igår var slitsom, som vanlig. Men veldig deilig etterpå! Med 85 % makspuls i en time, kunne jeg starte mandagskvelden i sofakroken med veldig god samvittighet. Kjøpte spekeskinke, egg og nytt brød etter trening, og lagde derfor en over middels god kveldsmat til Jan Arild, kameraten hans Martin og meg selv. (For dere som ikke skjønte det, var det eggerøre og spekeskinke). I kveld er det dags for båtkurs, så blir dårlig med både trening og sofakrok idag. Båtførerkurs fra 18 til 21. Seks kvelder i et iskaldt lokale senere, har jeg forhåpentligvis båtførerbeviset.

Helgen som var, var for ørvig veldig hyggelig. Startet med å finne frem alene til Rikshospitalet på første forsøk. Gratulerer til meg. Etter en times hjerteundersøkelse, fikk jeg den gledelige beskjeden om at jeg, med min hjertefeil, er uvanlig frisk. Ikke dumt å høre! :-) Blir derfor mest sannsynlig en god stund til neste hjerteoperasjon, med mindre jeg plutselig finner ut at jeg skal skaffe meg en baby. Da må operasjonen fremskyves. Den tid, den sorg. Legen sa også at etter operasjonen, vil jeg være mye mindre trøtt. Dét blir virkelig et nytt liv! Da han sa det, fikk jeg nesten lyst til å starte operasjonen umiddelbart. Jeg er jo trøtt og sliten nesten konstant. Så sånn sett, har jeg virkelig noe å se frem imot.
Når jeg etter en snau time var ferdig på sykehuset, fortsatte GPS'en, mamma og pappas bil og jeg turen videre mot Lovisenberg Høgskole. Der studerer Iselin, og planen var at jeg skulle hente henne. Jeg hygget meg i bilen på utsiden av skolen med HENNE og sjokolade før Iselin kom etter en halvtime. Iselin, som en smule bedre kjent i Olso enn meg, tok over rattet, og vi tok en tur til sentrum og tittet litt i butikker. Vi dro etterhvert opp til Kiir og hang der en drøy halvtime før vi tok med oss henne til den snasne leiligheten til Iselin og Linn. Lagde taco før vi satte kursen mot Halden. Iselin og Kiir skulle nemlig hjem til Halden denne helgen. Fredag kveld ble tilbragt på sofa'n foran tv'en med fredagsunderholdningen. Love it!

Lørdag var det tid for første kvalikkamp, Kvik Halden - Ørn/Horten. Jeg så kampen med Stine L, Katrine, Linn B og Christin og for å gjøre en lang historie kort, tapte Kvik 3-1. Det burde ikke vært mer enn 1-1, men et par personlige feil/tabber, satt en stopper for uavgjort resultat. Kvik må dermed vinne minst 3-0 borte mot Ørn/Horten førstkommende lørdag for å komme seg opp i 2. divisjon. Lettere sagt enn gjort, for å si det mildt, men jeg krysser alt jeg har. Jeg skal for øvrig jobbe på lørdag, så håper noen melder seg til å holde meg oppdatert i 90 minutter. (Pappa?)
På kvelden kom jentene jeg var på kamp med, i tillegg til Kiir og Elise, til meg. Det var duket for ost, kjeks og vin. Det ble en veldig hyggelig kveld. Alltid moro å samles når jentene er hjemme fra Trondheim, Oslo, Danmark osv.

Janus fortalte meg nettopp at han hadde funnet en frosk (!?) på badgulvet vårt ista, så da føler jeg at jeg like gjerne kan avslutte innlegget her. FROSK?! Æsj!

2 kommentarer:

Nathalie sa...

TOMMEL OPP!
Jeg elsker at et blogginnlegg begynner med meg. Gjør det flere ganger er du snill ;-)

Dessuten, gleder meg vilt til vi kan være båtførerbevisbuddies. Sykt få av det slaget altså. Ikke funnet meg en eneste venn enda... OG jeg har letet lenge!

Få barn da, så kan jeg være den kule tanta ;-) Og du kan slippe å legge deg kl. 9. Eller, med en skrikerunge blir det kanskje 9 allikevel. jaja. Jeg il fortsatt bli en kul tante ;-P

Gud, så flink jeg er til å kommentere. Klapp på skuldra. Nesten et helt blogginnlegg i seg sjølv dette jo!

SUZZZ

L sa...

Sådan! :-)

Vi får vel prøve å ha litt "trua" på KVIK, men statistikken er vel ikke akkurat med oss. Apropos statistikk, sitter og døøøøøør i min lille lesehule nå. Har så lite motivasjon :-( Gråt.

Var hyggelig å sees i helgen og takk for vertskapet. Håper også du nyter Melkedrømmen jeg la igjen i kjøleskapet <3