søndag 22. november 2009

Jul, eksamen, mas og hygge

Helgen har vært bra! Overraskelsesfesten for min tante Ellinor som ble 50 år, var vellykket! Jan Arild holdt lenge Jäger-flaska med bunnen opp i takt med den ene onkelen min, mens jeg dansa sving med pappa. Jeg var flink pike og var edru, i og med at jeg skulle på jobb på Rimi på lørdag. Og godt var det, for det var den mest travle lørdagen i min arbeidskarriere på Rimi. Sykt mye folk! Det er vi selvfølgelig veldig glade for, selvom det var bra slitsomt.

Sluttet på jobb kl 18, og en halvtime ut i Skal vi danse, kom Christin og holdt meg med selskap, mens min kjære var på fest med gutta. Christin og jeg så altså på finalen i Skal vi danse, heia Carsten! Og i snaue to timer snakket vi med vår gode venn Jonas Faraasen Olsen på Skype. For dere som ikke er fra Halden og ikke vet hvem han er, er han nå i Nederland og spiller fotball på proft nivå. Han ble hentet ut fra 3. divisjon i Kvik Halden og lever nå av å spille fotball i 1. divisjon i Maastricht. Samtalen var hvertfall veldig hyggelig, og Christin og jeg er nå igjen oppdatert om hva kjendisvennen vår bedriver dagene med, hvis vi ser bort i fra treningene som er to ganger daglig..


Idag har mye av tiden gått med til å lese Metode 2, og i kveld har Janus og jeg laget taco og spist sjokoladepudding med vaniljesaus (eller vaniljesaus med sjokoladepudding i Jan Arilds tilfelle), mens vi har sett på Robinson. Nå er Varg Veum-filmen på tv2 neste på agendaen før det blir soving.
For min del er kommende uke årets siste med forelesninger. Eksamensnervene er i full sving, og jeg gleder meg ubeskrivelig til 14. desember kl 13 når jeg kan ta juleferie! Jeg har allerede (?) kjøpt over halvparten av julegavene, og jeg gleder meg minst like mye til jul i år som i fjor. Jul er superkoselig, spør du meg! Masse familie, mye god mat, selskaper, mange herlige kjoler, julemarsipan, og ikke minst enda mer god mat. Jeg har i tillegg skrevet en forholdsvis lang ønskeliste i Excel, og sendt den til mine julenisser (les; mamma, pappa, lillebror og Jan Arild). Gleder meg til skolemaset er over, og jeg kan pynte huset med nissene, dukene og lysene på kottet!

Ingen kommentarer: