torsdag 10. september 2009

Villmannen

Malin kunne ikke komme igår, men Christin og jeg klarte oss fint alene. Maten ble god og sofaen og tv'en ble godt brukt. Jeg har en glassflaske med en litt avensert kork (praktisk med kork så jeg kan legge den i kjøleskapet og ha isvann til enhver tid), og den ble tydeligvis litt vel avansert for en forkjølet Christin. For operasjon fylle opp vannglasset endte slik:



Det var vann overalt. Men men. Som jeg sa til Christin: Flaks at det bare var vann! ;-)

Idag har jeg vært på skolen fra 9-11. Kom hjem og spiste to brødskiver til lunsj, og nå har jeg satt på ovnen for å steke en fiskegrateng. Skal nemlig på jobb kl 16, og da er det greit å ikke være sulten etter én time i kassa..

Har forresten glemt å fortelle at jeg bor alene i disse dager. Jan Arild har denne uken gått inn i en vikarstilling på seks uker på Kalnes videregående skole. Han er vikar for en lærer som har pappaperm. Så igår dro han med klassen sin på kanotur, og kommer ikke hjem før i morgen. Han ringte meg igår når de hadde kommet frem dit de skulle tilbringe den første natten, og det hadde gått fint, men han var sliten. Det er nemlig nesten bare jenter i klassen hans, og det var visst en strekning de måtte bære kanoene. Dette ble visst litt i de tyngste laget for mange av jentene, så min kjære måtte hjelpe mange. I tillegg blir man vel naturlig nok sliten etter seks timer padling. Han fortalte også at han trodde han hadde tatt med seg for varm sovepose. Jeg, som satt hjemme i sofaen med teppet og tittet ut på det bekmørke, tenkte i mitt stille sinn at jeg skulle så absolutt valgt den varmeste soveposen. Han om det. Han fortalte også at han skulle legge seg nede ved vannet, litt bort fra klassen og den andre læreren. Han skulle jo selvfølgelig ligge under åpen himmel, mens de andre skulle sove i telt. Jeg har nemlig min egne lille Lars Monsen.
Snakket med han idag tidlig, og det hadde visst vært litt varmt med den tykke soveposen, så han hadde brukt den som dyne i steden, og ligget på liggeunderlaget. Og han var strålende fornøyd med kun ett myggestikk.. (Og hva med alle edderkopper, maur, biller og andre ekle kryp som mest sannsynlig har vært en tur innom soveposen din, da?!) Villmannen min.

Skal innrømme at jeg ikke syns det var superkult å skru av tv'en og slukke lysene igår når jeg skulle gå opp for å legge meg. Jeg bor øde, nærmeste (og eneste) nabo bor 100 meter i fra. Rokke kirkegård ligger nærmere enn naboen.. Great. Meen, jeg sovnet til slutt, og jeg lever fortsatt. Flaks.

Gleder meg til å få min kjære hjem. Men jeg nyter å ikke rydde etter andre.. ;-)

1 kommentar:

Elise sa...

Skulle ikke Christin bo hos deg da? Jeg hadde for øvrig også min første natt alene i leiligheten. Det gikk veldig fint, men gleder meg til Eirik kommer etterpå ;-) Love <3