mandag 30. juni 2008

Vellykket helg overstått

Helgen har vært bra! Fredag ettermiddag/tidlig kveld tilbragte jeg sammen med mitt elskede, og for øvrig mitt favorittsøskenbarn, Martin. Vi spiste lasagne, så på tv, preka sladder (som Martin og jeg har for uvane å gjøre veldig ofte) og fant for- og motargumenter for om Martin skulle drikke alkohol eller ikke denne kvelden. Vi kom sammen fram til at det beste ville være om han gjorde det, så mellom 21 og 22 en gang, kjørte jeg han til Simen Lunde. Da tok jeg en svipptur til Michael Jensen, hvor Marlene, Oda og Nathalie holdt til denne kvelden. Dro etterhvert til Rokke, og ble der til lørdag formiddag.

Hadde såvidt kommet hjem før Martin (Brenne) ringte og spurte om jeg ville bli med han og Maya på sverigetur. Jeg hoppet i dusjen, og var i Halden igjen ved 15-tiden. Vel tilbake i leiligheten deres i sentrum, slettet Maya håret mitt (ja, jeg er en smule lei permanenten), før jeg hentet Iselin, Kristine og Ann-Hélen og dro på grillfest til Nathalie. René og Nathalie hadde som vanlig ordnet det kjempefint, og René vartet oss opp med San Miguel i isglass. "Bare si ifra når dere skal ha påfyll!" Ja takk! Om dere trenger å bli vartet opp, besøk René. Makan. Han burde få Årets Vartepris 2008.
Marlene og jeg gikk til byen rundt midnatt. Marlene fant Nathalie & Co i køen på Kongens, mens jeg ikke hadde tolmodighet til å stå der. Jeg traff der i mot Maya, Martin og Jan Arild. Vi var invitert til Randi og Einars båt. For dere som ikke vet: Randi er min tidligere sjef på Klipp-It, Mayas nåværende. Men satt de i båten sin? Neida. Den var tom. Randi og Einar bor i Festningsgata, så vi fant ut at vi skulle løpe opp der og vekke de. De fikk jo skylde seg selv når de hadde bedt oss til båten, men ikke var der! Randi og hennes kjære var riktig nok på vei til å legge seg da vi kom, men ba oss likevel inn, stekte pizza til oss og tok fram vannpipa. Riktig så hyggelig! Kl 3 fant vi ut at det kanskje var på tide å komme seg hjem. Tuslet ned til byen igjen, og jeg fant Iselin. Planen var at jeg skulle sove hos ho. Det gjorde jeg også, men hvordan vi kom oss hjem, er en historie for seg selv. Jan Arild ble også med til Iselin, da han ikke orket å gå til Rokke. Kan'ke skjønne?! :-P Han og Iselin lå og lo seg skakk av fraser fra Smala Susie, mens Iselin og jeg avsluttet kvelden med vår obligatoriske sladdergjennomgang etter en bytur. Jan Arild, som skulle opp kl 7.30, ymtet stadig frampå at det nå var på tide å sove. Halv seks ble det tyst på oss.

Idag kveld kommer Susanne og Marie! Marie er fra Bergen, Susanne fra Ålesund. De er to av de vi, henholdsvis Iselin og jeg, hang mest sammen med i Mexico. De skal bli i Halden/Strömstad til lørdag morgen. Gleder meg utrolig til å se de igjen! De skal bo et par netter her hjemme hos meg, før de skal bo i campingvogna vår i Std. Noen store planer for de langtreisende har jeg ikke, men onsdagen er klar: Allsang i Festningen etterfulgt pizza på Simon's. Obligatorisk.

Ingen kommentarer: