lørdag 5. juli 2008

Besøket har reist :-(

Nå har Marie og Susanne dratt. Marie fra Nordheimsund (riktig stavet?) og Susanne fra Ålesund. To av de Iselin og jeg hang mest sammen med i Mexico. Utrolig koselig å se de igjen, og ikke minst å ha de boende i nesten en uke! De ankom Enningdalen ("Du kan ikke påstå at du bor I HALDEN, Kristine!" var den første kommentaren da de gikk ut av bilen vel fremme i dalen) mandag kveld. Tirsdag jobbet jeg til halv fire, mens Iselin begynte på jobb fire. Det ble derfor et vaktskifte 15.45. Onsdag etter jobb tok jeg de med på en svipptur til Nordby for innkjøp av godis, før vi satte kursen mot Iddesletta der Malin Strandberg bor. Ho er fra Halden og gikk i reiselivsklassen til Marie i Mexico. Hyggelig! Onsdag i juli betyr Allsang i Halden. Det måtte jeg jo bare ta de med på. Enten de ville eller ei. Det kunne jo ikke bli annet enn en hyggelig visitt med det været og Teigen som sang Optimist. For ikke å snakke om duetten med Henning og Alejandro. Ganske så vakkert!
Når allsangen var over, dro Iselin, Marlene, Oda, Marie, Susanne og jeg til Strömstad for å la de reisende få oppleve pizza på Simon's hörna. Obligatorisk når man er på besøk her, syns nå jeg. Jeg fikk de i løpet av uka også til å prøve kjøttpuddingen på Grotten. Den falt i smak! :-)
Onsdag overnattet vi på campingen. Jeg har typen gode sjefer/kollegaer i Handelsbanken, slik at jeg fikk fri torsdag og fredag denne uka for å tilbringe tid med besøket mitt. Ikke dumt! Torsdag skulle Marie og Susanne shoppe, mens jeg ble med Kristine og Iselin på sjøen med båten til Jensens. Herlig å være på sjøen, altså. Tenker jeg tar med en noe bedre kaptein neste gang, though..
Torsdag kveld gikk med til kortspilling og skravling på campingen, mens vi igår lå på stranda på Daftö. Kvelden ble også tilbragt på Daftö. Først på restauranten. Mamma, pappa, bror, Jan Arild, Marie, Susanne og jeg. Deretter på volleyballbanen, de gamle mot de unge. Viktig å få med at Jan Arild var på de gamles lag.
Idag tidlig reiste besøket, noe som var litt trist. Men Iselin og jeg skal på Bergensvisitt til høsten, så da ser vi de igjen!

I kveld skal jeg i bryllup. Er bedt til kaffen, så jeg skal stille i kjole 21.30. Det er Jan Arilds beste barndomsvenn som skal gifte seg. De vies faktisk om 19 minutter. Kristoffer og Linnea. Jeg har ikke møtt de før, så det blir spennende. Det er dessuten bedt 90 til middagen, så det blir nok av folk å presentere seg for. Min onkel Jørn og tante Else Marit Pettersen er invitert, så jeg har hvertfall to jeg kjenner ;-) Jørn skal for øvrig være toastmaster. Kjenner jeg han rett, er han ganske så stresset i dette øyeblikk..

Jørn som nr tre fra venstre omringet av sine jenter. Ole Martin, Angelica, Else Marit, Natalie og Marius.

2 kommentarer:

Anonym sa...

NORHEIMSUND, uten D! Uffameg! Koselig å lese det! :D <3

Kiir sa...

Ahhh! Alejandro. My man. Hvorfor var jeg ikke der.