fredag 22. oktober 2010

Selvfølgelig vil jeg det!

Nå sitter jeg og venter på tre fine venninner som kommer hit på fredagshygge. Det er fyr i peisen, huset er nyvasket og det er fredag. Kunne ikke blitt bedre! Jeg har satt frem sjokolade, melon, druer, potetgull, gulrøtter og dip, så nå kan jentene bare komme. I tillegg fikk jeg nettopp årets hyggeligste telefon, Amanda, moren til Hedda Synnøve, som jeg skrev om her om dagen, spurte om jeg (og Jan Arild) vil være faddere for Hedda! JA, SELVFØLGELIG VIL JEG DET! Jeg ble så utrolig glad! Mens jeg fortsatt var i lykkerus, spurte jeg når dåpen skulle være. Det var 9. januar. Flott! Jeg har hjemmeeksamen fra 7. til 9. januar! FAEN.

Tenkte å vise dere middagen jeg laget på onsdag. Jeg har lenge hatt lyst til å lage "Laks i folie", og nå fikk jeg endelig surret meg til å prøve det. Det ble så godt!


Hvis noen lurer på hvordan jeg lagde det, smurte jeg først litt creme fraiche på folien. Deretter la jeg på tynne potetskiver, hakket vårløk, delte cherrytomater, litt paprika, hakket hvitløk og salt og pepper. Øverst la jeg laksefileten. Avsluttet med litt creme fraiche og salt og pepper på fisken og la en smørbit på grønnsakene. Pakket sammen foliene og stekte de i ovnen i ca 40 minutter på 200 grader. Bør prøves! :-)

I morgen er det dags for andre kvalik-kamp for Kvik Halden mot Eik. Kvik vant 2-1 borte forrige helg, og jeg har trua på at de vinner i morgen også. Gleder meg masse til å se kampen, det kommer til å bli ubehagelig spennende. Spiller de uavgjort eller vinner i morgen, er Kvik klare for 2. divisjon. Krysser alt jeg har for at de klarer det i morgen, det fortjener de!

Ingen kommentarer: