søndag 24. oktober 2010

BRA helg!

Aller først vil jeg gratulere Kvik Halden som rykket opp til 2. divisjon igår! Endelig! De vant 3-0 igår, og det ble da altså totalt 5-1 sammenlagt. Det var nesten 3000 tilskuere på stadioen, og det ble etterhvert en glad folkefest. Når dommeren blåste i fløyta etter 90 minutter, kunne vi slippe jubelen løs, og stemningen var på topp. Jeg fikk faktisk tårer i øya av å se hvor glad Kviks trener, Ørjan Christiansen, ble når kampen var avblåst. Dette har han virkelig fortjent! Og gutta hans spilte en veldig god kamp! Trykk her for å se gledesscenene!


Så fort kampen var ferdig, var det avtalt med mamma og pappa at vi skulle møte de hjemme hos oss. Vi skulle nemlig på overnatting på Hankø Fjordhotell & Spa. Jan Arild og jeg hadde egentlig planlagt og bestilt dette med Angelica og Tor-David, men Tor har nettopp fått ny jobb, og ble spurt om å jobbe ekstra denne helgen. De måtte derfor dessverre trekke seg, og vi spurte da om mamma og pappa ville være med i steden. Det ville de selvfølgelig.

Vi var vel på plass på hotellet rundt 17.30, og da gikk vi rett i relaxavdelingen hvor det er basseng, boblebad og sofaer. Iskald øl i boblebadet var ikke feil etter to timers fotballkamp ute i kulda!

Hovedgrunnen for at Jan Arild og jeg ville reise hit denne helgen, var at denne lørdagen skulle det være skalldyrsaften. 19.30 åpnet dørene inn til spisesalen, og der møtte vi et fantastisk flott buffetbord med alt man kan tenke seg av skalldyr. Det var hummer, kreps, krabbe, ferske reker, kongekrabbe, både kokte og gratinerte blåskjell, fiskesuppe, ja alt man kan tenke seg av skalldyr. Det smakte om mulig enda bedre enn det så ut, og vi fire var mildt sagt fornøyde med valget av tid og sted. Det smakte helt utrolig godt! Dessertbordet, vinen og øl'en smakte heller ikke feil.
Etter middagen beveget vi oss ut i salen der det var levende musikk. Vi fire satt først en stund alene, før et ungt par, Julia og Brede (bildet under) fra Oslo, kom og satt seg sammen med oss. Det ble en utrolig koselig, morsom og lykket kveld! Fikk også trimmet litt, pappa er veldig flink til å danse sving! Han fikk svinget seg med både meg, mamma og Julia.
Når vi våknet idag, ventet en god frokostbuffet på oss. På grunn av litt for mye av diverse gode ting fra baren noe som idag skulle vise seg å bli veldig dyrt, skummelt å skrive opp alt på rommet! kvelden før kobinert med sen natt, var matlysten for visse (les: meg,) ikke helt på topp, men som det matvraket jeg er, fikk jeg i meg en god porsjon frokost likevel.

Etter frokost gikk vi en tur rundt på øya, før vi startet turen hjem.

Traff på fire hjort på spaserturen vår..


Vi vet hvertfall én ting vi skal i oktober 2011! Dette var absolutt ikke siste gangen! Anbefales på det varmeste.

1 kommentar:

Mona sa...

Ja, for en flott tur! Kjempegod mat og veldig bra reisefølge! Kjekt at dere lot oss være reserver for Tor og Angelica. Jeg elsker skalldyr i alle vrianter, og storkoste meg. Takk for en koselig tur:-)Dette blir vel tradisjon, men Petter må være med!