tirsdag 26. oktober 2010

Medisinsk poliklinikk

På torsdag skal jeg igjen til kontroll på Rikshospitalet ved medisinsk poliklinikk. Jeg har jo som jeg har fortalt før, en medfødt hjertefeil, og har operert hjertet to ganger. Jeg skal operere igjen, og det er mest sannsynlig innen en to års periode. Undersøkelsen jeg skal til i morgen, er altså for å se om hjertet mitt har forverret seg noe siden sist jeg var til undersøkelse. Det er et drøyt år siden jeg var der sist, da var det vanlig kontroll med ultralyd, EKG og røntgen. Denne gangen skal jeg i tillegg til det "vanlige" også ha en såkalt belastningsundersøkelse på sykkel. Jeg har ikke gjort den typen undersøkelse før, men jeg har hatt belastningsundersøkelse på tredemølle. Ganske sikker på at det foregår på samme måte. Da blir jeg koblet til masse ledninger og legen legger stadig på motstand mens jeg sykler på en ergometersykkel helt til jeg ikke orker mer.

Undersøkelsen er på torsdag, men jeg drar inn til Oslo allerede i morgen. Skal besøke Iselin og Kiir, og sove der til torsdagen. Iselin studerer for å bli sykepleier, så når jeg fortalte henne at jeg skulle på undersøkelse på Riksen, spurte hun pent om hun kunne få være med for å se hvordan det foregår. Det får hun selvfølgelig, trivelig med selskap på venterommet! ;-) Hehe.
Omtrent sånn her kommer jeg til å se ut på torsdag. Iselin kommer vel til å le seg ihjel :-P

2 kommentarer:

Elise sa...

Lykke til! <3

Anonym sa...

Lykke til, hels Iselin! :D