søndag 28. mars 2010

Helgen!

Migrenen slapp litt etter en snau times soving på torsdag, og jeg satte derfor kursen mot Oslo. Var fremme på Oslo S litt før kl 16.30, og Iselin møtte meg der. Jeg ofret meg, og hun fikk dermed æren av å kjøre opp til Bislett, der de bor, gjennom Oslo i ettermiddagsrushet med bilen min. Det gikk jo selvfølgelig veldig fint, Iselin er ikke akkurat den jeg kjenner som blir lettest stressa. Tro meg, har kjent ho noen år nå, nærmere bestemt fem, og jeg har enda ikke sett ho stressa en eneste gang!

Kvelden gikk med til avslapping, matlaging og tv-titting. Kiir gjorde for øvrig alt dette mens hun var over middels kreativ borte i sofahjørnet. Hun både trykket bursdagskort og brettet origamifugler. Les mer om hennes påfunn her.
Fredag sov vi forholdsvis lenge helt ok å ikke våkne av en hund som må tisse når klokka er 06 før vi sto opp og mekket frokost. Deretter pakket jentene det de trengte i hjembyen i påsken før vi satte kursen mot Halden. Det var for øvrig en øvelse i seg selv. Vi kjørte jo bilen min, som for dere som ikke vet det er en liten Polo. Kiir har jo gått til anskaffelse av katt, og måtte derfor ha med seg både kattebur og kattetoalett. I tillegg hadde jentene en forholdsvis stor bag hver i tillegg til vesker med pc og diverse. For sikkerhets skyld har låsen på bagasjerommet mitt tatt kvelden etter vinteren, så bagasjerommet kunne vi se bort ifra når vi skulle stable inn. Men vi la en strategisk plan før vi begynte, og smarte som vi er, mestret vi jaggu det óg.

Vel hjemme i Halden, hoppet jeg i dusjen, og i 17-tiden satte Jan Arild, Alaska og jeg kursen mot Enningdalen. Pappa rundet nemlig 49 år på fredag, og dét må jo feires! Vi takket ja til litt vin, øl og Baileys, og overnattet derfor hos mamma og pappa til lørdagen. Veldig koselig!

Pappa og meg i Mexico for ganske nøyaktig to år siden

Lørdagen tilbragte jeg i kassa på Rimi fra 12 til 18, og kl 20 var det tid for sofakos med film og god mat sammen med Angelica og Tor hos de. Bra lørdag!

Alaska har funnet seg til rette hos Tor og Angelica! :-)

Søndagen, altså idag, har gått i ett. Vi ble hentet her hjemme av lillebror og kjæresten kl 10.15(mamma og pappa tok tog, for de som måtte lure), og vi satte kursen mot Oslo. Denne gangen for å feire fetter Eirik som ble 26. Han hadde invitert hele slekta så vi var over 20 pers i leiligheten til han og hans Caroline.

Eirik og Caroline

Vi, store som små, gikk først en tur i Oslomarka, før det var inn for mat og kaker.

Min kusine Marianne, som har to sønner, hadde ikke med seg mannen sin, Frode, idag, så Jan Arild sto til tjeneste! Syns dere ikke han kledde de to småbarna veldig godt? ;-) Her på tur i marka med lille Nicolai i bæremeisen.

Jan Arild med min elsklingsSebastian på skuldrene

Vi måtte dra først, i og med at vi skulle videre, men Sebastian ville ikke at jeg skulle dra. Det ble derfor veldig lang klemmetid. Ikke meg imot! :-)

Kl 17 var vi på plass hos svigers. Svigermor hadde bursdag igår, så da var det enda mer kaker der idag. Og yes sir, vi er mette nå! Vi ligger i skrivende stund så lange vi er på sofaen og er slitne etter en morsom og koselig, men noe stressende helg. Men det gjør jo ingenting, for vi har fri fra skole og jobb i åtte dager! Jeg skal dog et par dager på Rimi og burde gjøre en del skolearbeid, men likevel. Ingen foreleseninger!
Håper alle har en herlig påske! Og jeg har dessuten planer om en del blogginnlegg i påsken. Stay tuned..

2 kommentarer:

Susanne sa...

Så mye gøy!!

Anonym sa...

Morsom helg :)