mandag 8. mars 2010

Bursdagsfest!

Lørdag hadde jeg 16 venninner på besøk for å feire dagen min som var. Lørdag morgen startet på verst tenkelig måte da jeg kl 9 sto opp og vannet i huset hadde frøset. Perfekt. Temperaturmåleren viste at det hadde vært -23 natt til lørdag, så sånn sett var det jo ikke så overraskende med tanke på husets isolering, men frysingen kunne jo godt valgt en annen dag enn festdagen min.
Planen min var jo å ikke fyre i ovnen denne dagen, da det blir fort varmt her når det blir mye mennesker, men nå hadde jeg jo ikke noe valg. Jeg fyret som en gud hele formiddagen, og regnet jo egentlig med at vannet skulle være på plass i 13-tiden.. Når vannet fryser hos oss, er det ikke vann noe sted, bortsett fra kaldt vann på kjøkkenet. Så jeg satt i gang og bake litt, noe som ble bra tungvindt når jeg måtte vaske opp ved å koke opp vann, helle det i det jeg skulle vaske opp, vaske litt, helle ut det møkkete vannet, koke opp nytt and so on. Det tok tid! Dessuten ble denne baksten, som jeg har bakt ørten ganger før, selvfølgelig mislykket, og jeg kastet det. Great.

Når klokka ble 14 begynte jeg virkelig å bli stresset. Gjestene skulle komme klokka 18, og før det var det en del jeg skulle ha gjort. Helst med vann. For å gjøre en lang historie kort, dukket vannet opp kl 15. Da var det bare å sette i gang med alt jeg enda ikke hadde fått gjort, som for eksempel å dusje. Så skulle pizzasnurrene bakes. Angelica var min reddende engel denne kvelden, og kom og hjalp meg kl 17. Hun måtte trille snurrene mens jeg sminket meg, fikset håret og lagde velkomstdrink (som for øvrig ble innmari god!). Fra kl 18 gikk alt som planlagt, og jeg hadde en super bursdagsfeiring med de aller beste jentene!
Ble ikke tatt så mange alt for bra bilder med mitt kamera, dessverre, men her er noen:

Angelica, aka. Aqua-Lene, i farta

Henrikke og Elise. Elise var for øvrig edru.. ;-) Hahaha.

Angelica og meg

Meg, Iselin og Benedicte

Mari og Linn

Rannveig og Iselin

Stine og Christin

Christin, Benny, Cecilie og Linn

2 kommentarer:

Carolines Småbruk sa...

Takk, er moro å ordne litt vettu ;)
Hadde dere det gøy på lørdag!?

C

Stine sa...

Åååh, det så skikkelig hyggelig ut. Skulle ønske jeg og var der!
Koos