mandag 11. januar 2010

Kristine liker kommentarer!

Åh, nå ble jeg glad! Gikk inn på bloggen for å skrive om dagens aktiviteter, så ser jeg at jeg har fire positive tilbakemeldinger på min nye frisyre, i tillegg til to superhyggelige kommentarer på husmorinnlegget mitt fra Linn og Marie. De ønsket i tillegg at jeg skulle legge ut oppskriften på suppen jeg lagde igår. Det gjør jeg selvfølgelig!

1 liter vann
2-3 terninger grønnsaksbuljong
3 gulrøtter
4 poteter
1/2 purre
2 skiver kålrot
300 gr av noe kjøtt, jeg brukte tre røkte kjøttpølser
Salt og pepper

Det var dette jeg brukte, men man kan jo selvfølgelig erstatte noe med noe annet man liker bedre. Har man rester av hodekål eller lignende, kan det gjerne også tilsettes. I tillegg gir sellerirot en ekstra god smak, men det hadde jeg glemt å kjøpe.
Jeg kuttet disse grønnsakene og kjøttet opp i terninger og lot det koke i 20 minutter. Min suppe ble etter min smak litt for tykk, da det var suppe jeg ville ha, ikke lapskaus. Hvis dette også skulle bli tilfelle for dere, vil jeg anbefale å tilsette litt mer vann. Med mindre dere heller vil ha lapskaus. ;-)
Denne mengden med ingredisenser holdt til middag for Jan Arild og meg både igår og idag. Men for dere som er studenter og kanskje bor alene, er det jo supert å lage litt ekstra og heller fryse ned i porsjoner.


Idag har jeg vært på skolen, første dag etter ferien. Det var ikke hæla i taket, for å si det sånn.. Ganske så treg start, med mikroøkonomi, som idag bestod av matterepetisjon. Hadde time fra 9 til 11, fri frem til kl 13, og så forelesning frem til kl 16. Boooring.
En time etter skoleslutt, var jeg på plass på Family for en time med aerobic. Veldig slitsomt, men også veldig deilig! Dusjet på senteret, og vel hjemme varmet jeg meg en tallerken med suppe fra igår. Jan Arild skulle klippe seg kl 18 og på trening etter det, så han er ikke hjemme enda.
Jeg sitter i skrivende stund foran ovnen med en appelsin og ser på finalen i Top Model.

I morgen har jeg skolefri, men skal jobbe på Rimi fra kl 16. Skal dette halvåret jobbe på tirsdager i steden for torsdager, som jeg har gjort tidligere. Tirsdag passer bedre med dette semesterets timeplan. Flaks jeg har en fleksibel og snill sjef!

2 kommentarer:

L sa...

Åh, den skal jeg lett prøve å lage på onsdag eller torsdag! Tusen takkf for oppskrift da! Den må jo være litt sunn også? Men dumt spm., lar du grønnsakene koke opp eller koker du først opp vann og så hiver grønnsakene oppi? Hehe, ikke såå husmor på alle ting jeg :-( Klem

Anonym sa...

Flaks sjefen din leste bloggen og da :-)