tirsdag 26. januar 2010

Ho gruer seg!

I morgen, onsdag, blir en utrolig spennende dag! Mamma og jeg setter oss på toget mot Oslo klokken 05.30 (!!), noe som betyr at jeg i morgen skal stå opp 04.30. Dét er tidlig, det! Fysj! Men det er mye lettere å stå opp når man skal noe annet enn på jobb eller på skolen, og hvertfall når man skal noe som er gøy! Og Oslo med mamma er gøy. Grunnen til at vi skal til hovedstaden, nærmere bestemt Nydalen, er fordi mamma skal bli ny! Oh yes!
Uten at mamma var klar over det, sendte jeg i september en mail til ukebladet Hjemmet, som mamma er fast leser av, og ønsket meg at de skulle plukke ut mamma til å bli ny, eller få "Ny stil", som de så fint kaller det i Hjemmet. Og jada, mamma ble oppringt i november, hun var blitt plukket ut! Hun har ønsket seg dette i mange år, så ho ble jo superglad. Moro!

Nå, de siste dagene, har hun virkelig begynt å grue seg. Ho er livredd for hva slags klær de skal kle ho opp i, og gruer seg til "før"-bildet. Da de ringte henne i november, fikk ho streng beskjed om ikke å klippe seg før hun skulle bli ny. Det er ganske lenge å gå fra begynnelsen av november til slutten av januar når man har kort hår! Sånt blir man ikke særlig lekker av.. Det har vi et eksempel på her, slik ser hun ut nå:

Håret er egentlig lenger enn det ser ut her. Dette er sovesveis, så når det ligger rett ned, er det langt. (Og ikke særlig fint.)

Jeg skal selvfølgelig dokumentere morgendagen, så dere skal få se hvordan resultatet ble! Her er noen andre som har blitt nye:






Ønsk mamma lykke til! :-)

7 kommentarer:

L sa...

Åh, så gøy og snill du er som har meldt henne på! :-) Det blir sikkert kjempebra! Lykke til!

Elise sa...

Lykke til, Mona! ;-)

Susanne sa...

Glede meg til å se :D

Kiir sa...

Lykke til, mammaen til Kristine!:) Det blir nok råbrå!

Anonym sa...

Takk skal dere ha, jenter! Nerva jobber veldig nå, kjenner jeg. Men veldig snilt av Kristinemor å melde meg på, ja!

Marie MO sa...

Lykke til, Mona! :D Bergen glede seg til å sjå både før og etterbilder!

Jannicke Iren Johansen sa...

Gud for en vinnerlykke DU har a snuppa;)