torsdag 5. juni 2008

Rekeaften hos Iselin


Rekeaften var veldig hyggelig :-) Kiir, Oda, Iselin, Kristine og jeg benket oss ned på verandaen hos Iselin i Bekkenstenveien med vin, reker, majones og sitron. Tvisten med vår rekeaften, er at Iselin og Oda ikke liker reker, men har veldig lyst til å like det, fordi "det hørs så koselig ut å like det", som de selv uttrykker. Innstillingen startet bra helt til vi skulle tine rekene og spredte de ut over kjøkkenbordet. Da ble viljen brått litt svekket. Da vi var i butikken for å kjøpe rekene, var viljen på topp, og vi beregnet dermed en halv kilo pr pers.
Iselin og Oda måtte læres opp i skrelling, og jentene syns det var meget drøyt å måtte TA PÅ rogna.. Kiir oppfant dermed skrellingstypen hvor man kun tar oppe på rekens rygg for å få av den midterste delen. Når Iselin hvert femte minutt var ferdig med å skrelle én reke, dyppet ho den i vannglass for å få av eventuelle rognrester. Når Oda og Iselins brødskiver var vel fyllt opp, var det dags. Har aldri sett noen bruke så lang tid på å få en skive fra tallerkenen og opp til munnen. Men når biten vel var inne, kan man vel ikke akkurat påstå at smaken falt i smak. Oda orket ikke mer enn én bit, mens Iselin presset i seg to i takt med stadig nye grimaser og brekninger.

Vinen gikk ned og vi avsluttet kvelden med en tur på byen. Der var det ikke akkurat nevneverdig med liv.. Halden på en onsdag er neimen ikke noe å stå etter. Var tidlig hjemme i seng etter en vellykket, men samtidig mislykket rekeaften; Kiir, Kristine og jeg koste oss med flere loffeskiver dekket med rosa, mens de to andre, som da står for den mislykkede delen av aftenen, var mer på godfot med potetgullet og dip'en Oda hadde med seg slik at ho og Iselin også kunne bli mette, som ho selv sa ;-D

Nå skal jeg gå opp på rommet og pakke ut av koffertene mine fra Mexico.. Er jo faktisk tre uker idag siden vi kom hjem, så kan hende opptil flere mener at det er på tide å pakke ut.. Mamma er desidert medlem av den gruppa. Jeg er i og for seg trofast medlem selv, men jeg vet at jeg ikke har nok kleshengere, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av alle klærne.. Skal nevnes at alle klærne er rene..

Ingen kommentarer: