søndag 10. januar 2010

Søndagshusmor

Idag har jeg vært litt vel husmor, syns jeg! Startet dagen (som ble forholdsvis sen etter en ganske lang sovemorgen med kjæresten) med å lage ferskpresset juice med min nye kjøkkenmaskin. Ja, det har jeg vel glemt å fortelle! Onsdagen etter nyttår kjøpte jeg meg en ny kjøkkenmaskin fra Kenwood. Et kupp, spør du meg! Veldig bra pris, og jeg er glad i maskinen allerede!

I tillegg til dette, følger det med en del ekstrautstyr, blant annet blender og sitruspresse. Perfekt!

Ja, så idag lagde jeg altså appelsinjuice til frokosten. Når frokosten var spist, satte jeg i gang med brødbaking. Mens deigen hevet, kuttet jeg opp grønnsaker til dagens middag, som ble grønnsakssuppe og hjemmebakt brød. Ganske så godt, om jeg får se det selv! Samboeren var for øvrig enig..



Mens brødene etterhevet foran ovnen, kjørte jeg er rask tur til Plantasjen og kjøpte blomster til huset. Når jeg pakket bort jula igår, syntes jeg det ble litt tomt, så da fylte jeg idag opp med litt nye blomster idag:

Nå i kveld har jeg gått en drøy times tur sammen med Ann-Helén. Veldig koselig! Resten av kvelden tilbringes på sofaen med kjæresten før skolen starter i morgen. Kjenner jeg ikke er helt klar, men jeg har vel ikke så veldig mange andre valg enn å møte opp og gjøre en fabelaktig innsats.. (?)

2 kommentarer:

Marie sa...

Den suppo såg dødsdigg ut! Derfor syns eg du ska fortelle frk Mo nøyaktig kordan du lagde den! ;) Godt at bloggen e oppe å går igjen, sånn at studentlivet mitt blir fylt med noko vetig;)

L sa...

Ååh, herregud, nå fikk jeg dårlig samvittighet over hvor lite husmor jeg er! Så flink du er! :-) Og den grønnsakssuppen så veldig god ut! Har du oppskrift?