mandag 7. desember 2009

Jul i heimen!

For en deilig helg det har vært! Lesefri er ordet! Herlig. Fredag hadde Jan Arild og jeg en skikkelig fredagskveld med god mat og god tv. Og is til dessert! Hehe. :-) Lørdag hadde vi planlagt å ta den store julerengjøringen, noe jeg faktisk har gledet med til i to uker (les; mens jeg har lest til eksamen). Så etter en sen frokost på lørdag, satte vi Radioresepsjonen på full guffe og kastet oss over skurefiller, skrubbekoster, grønnsåpe og kluter. Ingenting er bedre enn når huset er ryddig og det lukter nyvasket! Når ryddingen og vaskingen var ferdig, gjenstod det morsomste, nemlig å ta fram julepynten! Heldigvis bryr ikke Jan Arild seg så mye om sånt, så jeg fikk pynte i fred og ro, og bestemme hvor ting burde stå.

De tre venninnene mine som studerer i Australia har endelig kommet hjem til jul, og de tre pluss Iselin var her hos meg på lørdag kveld. Utrolig koselig å treffe de igjen! Vi tok en tur på byen, noe som for meg ble en kort tur. Lang historie.

Igår, søndag, var jeg på jobb på Rimi fra 14 til 18-30. Har søndagsåpent der de tre siste søndagene før jul. Ganske greit å være på jobb i fire timer, syns jeg! Etter jobb dro Jan Arild og jeg til Silje og Thomas og deres nyfødte lille Tobias. For en nydelig familie! Tobias var superherlig, og han lå på fanget mitt og sov i tre timer. I tillegg smilte han noe som i følge Silje var hans største smil hittil! Jeg smeltet, for å si det mildt. Dette besøket hjalp ikke akkurat på min allerede kraftige verpesyke..

Tobias


Knipset noen bilder fra huset etter at julestemningen var på plass:







Nå må jeg lese til eksamen igjen.. Syv dager til ferie!

1 kommentar:

Kiir sa...

Så flink du er til å pynte og ordne! Skulle ønske det var like koselig her. Her er det bare esker over alt. Og for en søt baby!

Når du er inne på Radioresepsjonen; Den første episoden er noe av det morsomste jeg har sett. "Velkommen til Tores knuteskole... Velkommen til Tores knuteskole". Hvis du ikke har sett den allerede, sjekk det ut på nrk.no/rr