torsdag 22. april 2010

Eksamenslesing... Allerede?!

Igår leverte jeg den aller siste innleveringen for dette semesteret. Det var en oppgave i Logistikk som teller 40 % av den totale karakteren min i det faget, mens eksamen teller 60 %. Altså en nokså viktig oppgave! Oppgaven gikk ut på å finne en bedrift, ha et møte med bedriften, for så å få innsyn i ulike problem innen logistikken som bedriften har. Problemet jeg valgte å prøve å løse i min oppgave, var svinn i frukt og grønt-avdelingen hos Rimi Braveien. Problemformuleringen var å redusere svinnet med 15 %. For å klare dette, måtte man altså finne på en smart løsning. Om jeg klarte det, gjenstår å se når jeg får tilbake oppgaven i slutten av mai.. Var hvertfall ubeskrivelig deilig å levere den! Bortsett fra at jeg nå ikke har noen god grunn for ikke å sette meg med eksamenslesing.. :-/ Hittil har jeg liksom sagt til meg selv (og andre) at jeg ikke kan begynne med det før logistikkoppgaven er i boks.. Men nå er den altså levert, og det er pr dags dato nøyaktig to uker til første eksamen. Og det er tre uker og én dag til jeg har sommerferie! Akkurat det siste der har jeg litt blanda følelser rundt. Tre uker er jo ingenting! Og det betyr samtidig at jeg har ingenting tid å lese til tre eksamner på! Nå tenker du kanskje at "da burde du kanskje lese nå, fremfor å blogge?" Men nei, det går ikke, for jeg er nemlig på jobb. Nok en god unnskyldning? Og nå tenker vel sikkert mamma at "Tenk om sjefen hennes leser bloggen, og ser at ho blogger mens ho er på jobb!" Da kan jeg fortelle deg, mamma, at jeg VET at sjefen min leser bloggen min. Han er en av de mange trofaste leserne mine som aldri kommenterer.. Der er det vel fler av dere som kjenner dere igjen..?

Dette ble jo tidenes svadainnlegg uten noen mening, men jeg fikk hvertfall ut litt eksamensfrustrasjon, samtidig som jeg hadde noe å gjøre mens jeg har pause! Back to work!

3 kommentarer:

L sa...

Uff, ja, det blir ofte liten tid til å lese på eksamen, men du får stå på! Så heldig du er som har ferie om tre uker, er ikke ferdig før 21.juni jeg.. :-( Men, har første om under en uke selv, så bare å sette i gang og lese. Hehe. Klem

Iselin sa...

Det er bra med tidlig eksamenslesing,K! Tidlig sommerferie på deg. Kan du sole deg og bedrive dank mens resten av oss nerder ;-)

MMo sa...

Eg like at du bruke pausen din til bloggings, då har eg ein unnskyldning til å legge eksamenslesingen på hylla i noken få minutter! :p Fleire innlegg e ønska fra meg! :D lykke til med lesing; you are not alone!!! :D