fredag 19. februar 2010

Alaska har hjemme alene-fest

Alaska bestod første "hjemme alene" med glans! Jeg lot ho stå i den ytterste gangen sammen med buret og teppet sitt, men med buret åpent. Jeg dro 9.30, og var tilbake 12.15. Bare for å få nevnt det en gang til, så var jeg på spinning. Også handlet jeg litt mat etter det. Jeg var redd for at hun skulle bite i stykker noen av støvlettene mine (jada, jeg vet at jeg kunne fjernet skoa før jeg dro), men hun hadde ikke rørt en eneste sko, og best av alt; hun hadde ikke gjort fra seg på noen måter! Bra, Alaska! Flink jente!

Fikk melding av Jan Arild halv tolv, da var de fremme på Blefjell ved den parkeringen de skulle til. Han ringte meg for en halv time siden, altså halv to, da hadde de gått én kilometer. Det snødde jevnt og var en halv meter nysnø der de hadde gått, og der var det skog (hmm, sa ikke du igår, kjære, at det ikke var noe skog der?!), noe som vil si at det er kanskje dobbelt så mye snø når de kommer ut på vidda. Jeg har aldri prøvd å gå på ski der det er en meter med nysnø, men jeg kan jo innbille meg at det er greit slitsomt. Hvertfall; gutta hadde bestemt seg for å gi seg, de skulle gått fem kilometer til for å komme frem til hytta de skulle sove på, som de trodde de ville være fremme ved i morgen hvis de skulle fortsette å gå.. Så nå skulle de gå tilbake til et sted ved parkeringen for å fiske ved et vann, og deretter sove under åpen himmel. Monsen på tur! For meg betyr dette hvertfall at de kommer hjem mye tidligere enn antatt i morgen, da de ikke skal gå fra hytta til bilen likevel.
Her er noen bilder av Alaska når ho sov ute med Jan Arild og noen fler forrige helg:

Jeg har nå fått i meg lunsj, og fyrer i ovnen for harde livet. Faen, så kaldt det er ute idag!