torsdag 23. april 2009

Torsdag

I forrige uke en gang meldte jeg meg på et kurs på høgskolen. Det var et kurs hvor man skulle lære seg god studieteknikk med tanke på eksamnene som nærmer seg med stormskritt. Jeg er dessverre ikke medfødt noen som helst type av fotohummelse, så i håp om at jeg kunne få noe vettigt ut av dette kurset, møtte jeg idag opp kl 12.00. Når jeg gikk derfra kl 14, hadde jeg jammen snappet opp et par tips, selvom kurset nok var mer egnet for de som går mer "pugge-fag". I og med to av mine tre fag er "tall-fag", er jeg rett og slett nødt for å forstå det jeg gjør, det er umulig å pugge matte og regnskap. Men i det tredje faget, Markedsføring og foretaksstrategi, kan jeg nok få bruk av noen av rådene kursholderen ga meg idag!
Når kurset var ferdig, satt jeg meg på et grupperom alene, og begynte å lese (les; regne) metode 1 (matte og sannsynlighet) som jeg har eksamen i om 13 dager. Håper disse 13 døgnene er lenger enn vanlige døgn.. Vel hjemme hadde min kjære laget middagen klar til jeg kom. Dette var avtalt, vel og merke, men vi hadde ikke avtalt hva vi skulle spise, så det var opp til han. Han hadde tydeligvis vært innom butikken på vei hjem, og middagen som sto klar når jeg kom, var biff, pepperfløtesaus, kokte poteter og gulrøtter og stekt champignon. Jeg var skrubbsulten og ble over middels både glad og imponert! Han kan hvis han vil, den gutten! ;-D Det var kjempegodt!
Nå gjort litt mer matte, Jan Arild vasker bilen sin (og min?) og får straks besøk av noen kamerater, så jeg rømmer huset og drar for å gå tur i sola med svigermor! :-)

3 kommentarer:

Jannicke Iren Johansen sa...

Jeg var også på sånn studieteknikk kurs med høyskolen. Fikk utrolig mange gode tips for hvordan vi skal begynne i forhold til forberedelsene til eksamen.
Om jeg klarer å snu og gjøre det slik nå etter så mange år med dårlig studieteknikk veit jeg ikke,men verdt å prøve.

Kos deg i sola, og ta godt vare på gutten din! Ikke alle er som han;)

L sa...

Gå tur med svigermor faktisk ;-) Koslig da. Gruer meg til eksamen selv, har innsett de forferdelig realitetene om at finansiering og investering ikke setter seg i ryggmargen over natten, ikke dansk lovgivning heller. Men krysser fingrene for at de neste månedene varter opp med 30 timer i døgnet ja ;-)

Susanne sa...

Hørtes ut så en herlig middag ;-) Usj! Glad eg sleppe eksamenar altså!