onsdag 22. desember 2010

Julejul

Når jeg sto opp kl 07.30 idag for å dra på jobb i banken, var det -21 kalde ute, og 7 grader inne. Perfekt start på dagen. Eller ikke. Vannet hadde frøset, så jeg kokte vann i vannkokeren for å få vasket meg.. Og jeg måtte skylle ned i doen med en bøtte vann.. Høres kanskje rart ut at jeg koker opp vann og fyller en bøtte med vann, i og med at jeg sier at vannet har frøset, men det kommer altså ikke en dråpe vann noe annet sted enn på kjøkkenet. Og der kommer det kun kaldt vann. Jeg får spørre svigers pent om å få låne dusjen deres i kveld hvis det ikke er noen forandring innen det.. Artig med gammelt hus, dere! Jada. Så fort jeg hadde fått på meg klærne, var det ut og starte motoren på bilen min som såvidt starter i denne kulda.. Jeg liker vinteren, men jeg liker ikke tyve minus.

Ellers har jeg det fint! På fredag tok jeg endelig ferie, og det feiret jeg bokstavelig talt med et brak. Var på julebord med de beste jentene, og jeg husker vel alt fem til ca 23. Men det var en fantastisk morsom kveld og natt, og både bankkortet mitt og førerkortet mitt lå og ventet på meg på et av utestedene dagen etter. Flaks. Noen blåmerker rikere ble jeg, men det var verdt det. Høye sko, is og snø på bakken og en flaske bacardi passer visst ikke sånn superbra sammen.

Lørdag skulle jeg også på julebord, men kroppen min nektet meg å ta inn alkohol, så jeg tok med meg bilen og dro hjem og la meg kl 23. Det var deilig, det!
På mandag begynte jeg å komme meg etter fredagen..

Apropos mandag. Da var planen å stå opp forholdsvis tidlig, for så å vaske huset og deretter dra ut og kjøpe inn resten av julegavene. Jeg sto opp kl 8, startet vaskingen kl 9, og etter syv timer intensiv vasking, sa jeg meg fornøyd. Men da orket jeg ikke dra ut i julerushet, så jeg la meg på sofaen og nøt et nyvasket og julepyntet hus.

Julegavehandlingen gjorde jeg derfor ferdig igår. I tillegg brukte jeg gavekortet som jeg vant tidlig i desember. Jeg hadde nemlig meldt meg på Jokers julekalender, og vant dermed første luke. Premien var et gavekort på kr 2 000,- i en Jokerbutikk. Jeg dro til Joker i Skjeberg, da den butikken er litt større enn Haldens, og jeg fikk med meg en stapp full handlevogn med masse god mat. Det var en helt ok følelse å gå og plukke fritt fra hyllene, plotte inn på kalkulatoren på mobilen, og slippe å betale når jeg kom til kassa. Eller, jeg betalte 21 kr, det ble nemlig kr 2 021. Passet på å kjøpe en del ting som til vanlig er ubeskrivelig kjedelig å bruke penger på, sånn som vaskemiddel, toalettpapir, zalo og såpe, i tillegg til at jeg tok med ting vi ellers ikke unner oss. Det er jo jul! :-)

Har forresten fått den første karakteren nå, og det ble en A! :-D Herlig. Men, nå kan det kun gå én vei.. :-P

Ingen kommentarer: