tirsdag 16. september 2008

Hjemme på besøk. WHAT?!

Jess, det stemmer. Jeg, Kristine, er hjemme på besøk. Hjemme hos mamma og pappa i dalen. Det hørs rart ut. Besøk. "Hjemme" på besøk..? Jaja, jeg venner meg vel til det.. Jeg kan vel si nå at jeg har flyttet ut.. Flyttet hjemmefra. Lurer litt på hva mamma og pappa svarer hvis noen voksne spør de om jeg bor hjemme nå.. Tror nok de sier at jeg ikke gjør det. Men jeg tror samtidig de syns det er veldig rart at jeg faktisk har gjort det. Greia var liksom at jeg ikke skulle flytte, men bo hjemme, og bare være litt hos Jan Arild. Jeg hjalp han med å pusse opp huset, kjøpte gardiner, duker, printer, spisestuebord, stoler, puter, tok ansvaret for forvandle soverommet fra noe stygt til fint (jeg klarte det!), var med på IKEA, var med på å bestemme hvordan service han (vi?!) skulle ha, hvilket bestikk han (vi?!) skulle velge, osv. Og nå, brått, så tror jeg jammen jeg kan si at jeg bor der. Jan A har hvertfall sagt at han vil ha meg der. Så om jeg vil, bor jeg der. Og det tror jeg jaggu jeg vil. Det har blitt kjempefint! Planen er å ta noen bilder fra huset og legge ut her. Men nå er jeg jo som sagt hos mamma og pappa, så blir vanskelig å få tatt bilder akkurat nå. Men jeg lover at det kommer! På torsdag, tenker jeg! Jess, torsdag er dagen!

Ellers har det vel ikke skjedd så alt for mye siden sist. I den siste oppdateringa, hvor jeg hadde en kort oppsummering over ting som hadde skjedd, glemte jeg å fortelle at jeg hadde fått fartsbot. For de som kjenner meg, kom vel den bota kanskje ikke som noen videre diger overraskelse. Stedet var på Iddesletta ved Iddevang skole i sekstisona. Jada, jeg VET at man skal holde 60-sonene. Sorry.

Det har vært DUS siden sist, da! Det var som vanlig veldig moro. Var på tradisjonsrikt vors hos Tommy og Fredrik, riktig trivelig. Der var Toffe, Tommy, Fredrik, Jan Arild, Andreas A, Berntzen, Sverre, Iselin, Malin, Malin og jeg. Malin og Malin er to kjempesøte jenter fra Sarpsborg som går i klassen vår. Som kjent, er jo Samfundet i Halden stengt. DUS skulle derfor være på Anker Gården, men det ble i siste liten flyttet til Euronics' kjellerlokaler. Der det for et par år siden var biljardgreier. Hvis du lurte på om det ble satans varmt og trangt i det lokalet for en fest á la typen DUS, så er svaret definitivt JA! Helt uutholdelig! Svetten rant på alle og enhver, og det sto nesten like mange på utsida som inne. Men morsomt var det læll! ;-)
Håper arrangørene fikk med seg at lokalet var alt for lite, og at de finner et annet sted for de fremtidige studentfestene i Halden. Oktoberfesten er den neste, datoen er satt til første. Der må jeg melde pass, grunnen er hjertekontroll på Rikshospitalet dagen etter. Etter en fuktig kveld på byen lever hjertet mitt sitt eget liv, og jeg blir dødssliten av å løfte armen, så jeg tror jeg står over for å få et noen lunde riktig resultat på en nokså viktig skjekk. Igjen er planen å få en circatid for operasjonen, men jeg krysser alt jeg har for at den atter en gang blir utsatt på ubestemt tid, med den grunnen at hjertet mitt ikke blir noe svakere siden forrige kontroll. Det er i og for seg ikke selve hjertet mitt som skal bli svakere for at operasjonen må finne sted, men for å gjøre det hele litt lettere å forstå for dere som ikke er inne i medfødte hjertefeil, tenker jeg at jeg sier det sånn! ;-)

Nå skal jeg finne fram litt flere ting og klær jeg skal ta med fra dalen til "mitt nye hjem"! ;-)

Ingen kommentarer: