torsdag 2. desember 2010

Om 365 dager..

Har ikke ord for hvor mye jeg gleder meg til denne tiden på året neste år! Jeg elsker denne tida, hvor man tar frem adventsstaken, pynter med lilla lys, og etterhvert tar frem litt julepynt. I tillegg er det så mye mer jeg vil gjøre på denne tiden. Jeg vil bake, vaske, handle julegaver og nyte førjulstiden. Men hva gjør jeg? Sitter inne og leser til eksamen. Dag ut og dag inn. Og gjør jeg noe annet, får jeg dårlig samvittighet. Idag, for eksempel, startet jeg faktisk dagen på spinningtime kl 9. Jeg fikk nesten dårlig samvittighet da også.. Det er kl 9 jeg pleier å stå opp i eksamenstida, akkurat passe til å få noe ut av dagen, samtidig som jeg ikke blir alt for trøtt utover dagen. Men da, når jeg var på Spenst kl 9, tenkte jeg at jeg mistet en time.. Selvom jeg egentlig vet at jeg ville sett på God morgen Norge fremfor å lese kl 9..

I kveld skal jeg pynte litt med juleting. Har ikke tatt frem adventsstaken enda, heller. På tide nå. Grunnen er i og for seg fordi eskene med julepynten står inn på det lille skumle kottet vårt, der jeg helst ikke går inn. Og jeg har spurt Jan Arild et par ganger om å hente de frem, men han glemmer fort den gutten.. Han skal få en ny påminnelse når han kommer hjem fra jobb etterpå. Han dro igår morgen kl 7, da skulle han ut på tur med en av klassene sine, og de skulle sove ute. Så ja, han sov ute i natt. Lurer på om han frøs..

Hvertfall, jeg gleder meg helt utrolig til første uka i desember neste år med mindre jeg ligger på operasjonsbordet, klar for en fire timers hjerteoperasjon. Ingen eksamenslesing, heller en litt bedre inntekt enn jeg har idag, fordi jeg har en jobb som jeg stortrives i! Ønsketenkning.. Inntekten skal brukes til finfine julegaver. Det blir så bra!

2 kommentarer:

L sa...

Rart å tenke på. Jeg kommer til å være like blakk om et år igjen jeg. Kommer faktisk ikke til å ha fulltids lønn før i 2014! (Et friår + to år på master..) Men skjønner at du ser frem til å fullføre bacheloren. Stå på på de siste eksamene! You can do it <3

Mona sa...

Jeg gleder meg også til neste jul. Da kanskje vi kan bake og shoppe litt sammen i førjulstida:-) Mamma